Ebben a bejegyzesben szeretnek megosztani par szemelyes elmenyt kozlekedessel kapcsolatosan. Gondolom nem meglepo, hogy szinte mindenki kizarolag kocsival kozlekedik. Sok helyen jarda sincs, ahol van, ott jol lehet bringazni rajta. Latni azert neha gyalogosan vagy bringaval kozlekedo embert, mint peldaul engem! :)
Ria is szokott bringazni, jelenleg minden reggel angolra oda-vissza. En ugy veszem eszre, hogy az autosok itt sokkal jobban figyelnek a kerekesekre, mint otthon. Ha eloznek, nem jonnek kozel es elozekenyek. Ugyanez a helyzet akkor, ha az ember gyalog kozlekedik. Ha mar csak megkozelited az utat atkeles celjabol, akkor megallnak es elengednek (altalaban). Elegge szokatlan es "megdobbento". Peldaul legutobb amikor videken jartunk en at akartam kelni egy kozepesen forgalmas lampas keresztezodesen gyalog. Nagy tanker teherauto, csikorgo fekezes es megallt, hogy elengedjen, pedig nekem piros volt a lampam, turelmesen varakoztam, neki pedig zoldje volt.
Egy erdekes kulonbseg. Nem tudom mennyire latszik a kepen, de itt a lampas keresztezodeseknel a tuloldalon van a lampa. Erre oda kell figyelni, mert ha megszokasbol vezet az ember, akkor konnyu begurulni a keresztezodesbe "veletlenul". Amugy szerintem jobb, mint otthon, jobban lathato, nem kell felfele nyujtogatnia az embernek a nyakat. A jot konnyu megszokni. Nekem tetszik! :)
Sok helyen latni ezt a tablat. Vagy hasonlot. "STOP ALL WAY" jelentese az, hogy mindenkinek meg kell allnia amikor a keresztezodesbe er. Aki eloszor erkezett a keresztezodesbe, az mehet eloszor. FIFO, azaz first in first out. :) Figyelni kell nagyon, mert neha nem egyertelmu.
Kozlekedesi tablak kicsit kulonboznek az otthoniaktol. Gyakori az, hogy szovegesen ki van irva minden. Amugy egesz logikusak, nem sok ido kell hozza, hogy megszokja az ember. Itt van egy csomo tabla: http://www.fotosearch.com/image-source/road-signs-usa/IGS553/
Van azert nehany busz is, bar meg eddig nem hasznaltuk oket. Viszont tok jo otlet ez: bringa a buszra. :) http://www.dart.org/riding/bike.asp Minden buszon van ilyen tarto, ugyhogy lehet oket hasznalni elvileg konnyeden.
Varoson kivul egy atlagos autopalya nagyjabol igy szokott kinezni. Kozepen jo nehany meter fuves resz. Sebessegre figyelni kell, mert szoktak lenni rendorok. Minden rendorauto minden iranybol meri a sebesseget. Igy gyakori peldaul az is, hogy egy ilyen autopalyan a szemkozti savbol megfordulnak es utanad erednek, ha tulleped a megengedett sebesseget. Szerencsere velunk meg ilyen nem tortent, de meseltek mar sztorikat.
Ez pedig itt egy csomopont reszlete. Az autopalyak tobb szinten haladva keresztezik egymast.
A belvaroshoz kozeledve pedig annyi a sav, hogy szinte megszamolni is nehez. :-)
Ebbol a harom utolso kepbol talan latszik valamennyire, hogy nagyon jo az uthalozat. Altalaban betonbol van minden es hietetlenek ezek a keresztezodesek. Konnyu elrontani a savot, de altalaban kis kerulovel gyorsan lehet korrigalni.
Erdekesseg. Itt lehet vezetes kozben telefonalni, SMS-ezni. Kiveve akkor, ha nem vagy meg 18 eves vagy iskola kozeleben kozlekedsz. Sajnos sok embernel latom is a telefont, elegge veszelyesnek gondolom. Pedig biztos vagyok benne, hogy itt is ismerik a kihangositot, csak talan nem annyira tokos a hatosag, hogy szigoritson? :) Nem tudom mi lehet a pontos oka.
Visszaterve a rendorokre, figyelni kell nagyon. Lakott teruleten belul altalaban 35mph (56 kmh) a megengedett. Autopalyan pedig valtozo attol fuggoen, hogy eppen milyen szakaszon jar az ember. 60mph(97kmh)-tol 75mph (120kmh)-ig. Szoval olyan nagyon szaguldozni nem szabad. Az eddig tapasztalatom az, hogy nem is teszik az emberek, a legtobben a megengedett sebesseggel kozlekednek. Maximum 5 mph-t szoktak radobni.
Hamarosan majd ilyen rendorautok fogjak uldozni a szabajtalankodokat:
Hamarosan majd ilyen rendorautok fogjak uldozni a szabajtalankodokat:
Akit esetleg erdekel bovebben (angolul): http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2012-carbon-e73.htm
Meg egy erdekesseg. "HOV LANE". Sok helyen, foleg varoson belul van egy elkulonitett sav. A kepen mondjuk eppen nem, de altalaban dupla zarovonallal szokott vedve lenni. Sot, sok helyen allo bojak is vannak. Ebben a savban azok autok mehetnek, amiben legalabb ketten utaznak egy kocsiban. Altalaban ez a leggyorsabb sav, szerintem tok jo dolog (ki lehet benne kerulni a dugokat). Allitolag mar sok EU orszagban is van ilyen, MO-on en meg nem lattam. Erros is egy link, akit erdekel: http://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane
Meg egy: http://www.dart.org/maps/hov.asp (R :-) )
Meg egy: http://www.dart.org/maps/hov.asp (R :-) )
Sok szep autot lehet itt latni. Rengeteg pick-up es sportkocsi. Nemreg lattunk egy ilyen Lambot, mint a kepen, csak sargaban. Setaltunk csaladihazas ovezetben magyar baratainkkal, amikor lattuk parkolni az ut szelen. Kicsit elkezdtuk csodalni. Egy fiatal srac jott ki a hazbol, eppen akart ikor a tulaj srac utanunk szolt, hogy ne vigyen-e minket egy korre. En vegul is nem mentem, debejarni a garazsba es rogton elkezdett beszelgetni velunk (jellemzo az amcsikra, hogy egy bizonyos szintig nagyon kozvetlenek es nyitottak). Kinyitotta, megmutatta belulrol. Szep nagyon. Kb 530 loero es $200e (~40millio forint), 3.6 masodperc alatt van 100-on. Ugy latszik jol megy az olajbrokereknek. Mint utobb kiderult, abban utazik es nem ez az egyetlen kocsija. (a masik egy Jaguar). Mar setaltunk el, amikor hatratolatott, es kiszolt, hogy elivszi egy korre a vendeglatonkat. A srac beult melle. Allitolag nagyon durva volt. Szaguldoztak is egyet, kihuzattak 160mph-ig, azaz 257 km/h. Forgalmas autopalyan. Ez egy ellenpelda a korabbi allitasomra, hogy nem szaguldoznak erre fele. Minden esetre ha elkapjak oket, akkor biztos, hogy borton jar erte kemenyen... A kocsi hangja viszont dobbenetes volt igy kozelrol, es messzirol is... :)
Remelhetoleg hamarosan megjon a mi kocsink is, arrol majd csinalok egy kulon bejegyzest. Aztan irany a kozlekedesi hivatal, megyunk jogsit csinalni. Igen, kell vizsgaznunk. "KRESZ" teszt szamitogepen, gyakorlati vizsga forgalomban. Lassan ideje lesz elkezdeni keszulni ra! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése